Startende professionals en intermediate professionals komen vooral in de begin periode van hun loopbaan vele nieuwe zaken tegen. Hoewel theoretisch op HBO of academisch niveau geschoold, wordt er vooral ook een beroep gedaan op andere vaardigheden waar over het algemeen minder aandacht aan besteed is, zoals communicatievaardigheden, visie, grenzen bewaken en assertiviteit, omgaan met belangenverstrengeling- of tegenstelling, kennis van de organisatie en de eigen positie daarin.
Goede hulpverleners zijn niet alleen theoretisch en vaktechnisch voldoende competent, maar ook als mens binnen een mensgericht beroep. De eigen persoon is voortdurend het instrument waarmee gewerkt wordt. Dit vereist dus een aantal competenties die gerelateerd zijn aan het persoonlijk functioneren en persoonlijke vaardigheden en visie.
De training kent wat overlap als het gaat om intervisie en supervisie, maar verschilt hier ook in doordat het de centrale thema’s belicht die voor heel veel startende professionals in het algemeen van belang zijn, zoals gezegd met name bij aanvang van de loopbaan. De training beoogt concrete handvatten te geven en enkele tools om steviger in het werk te komen te staan.
Deze training is bedoeld voor professionals die met kinderen en jongeren werken. Deze training wordt gegeven op WO-niveau.
Incompany
Wil je deze training met meerdere collega’s volgen? Dat kan! Neem contact met ons op voor meer informatie via [email protected] of bel naar 085-4018365.
Kennispakket
Heb je naast deze training ook interesse in het bijwonen van een Bijscholingsdag of deelname aan een intervisie en/of supervisietraject? Kies dan voor een van onze kennispakketten, hiermee krijg je korting op de totaalprijs. Klik hier voor meer informatie over de kennispakketten, of neem contact met ons op.
Het lesprogramma bestaat uit de volgende onderwerpen:
Tijdens deze training worden de volgende leervormen toegepast:
Erik Rijshouwer is orthopedagoog, GZ-psycholoog, Schematherapeut en Praktijkopleider/Supervisor GZ-opleiding
Erik geeft supervisie voor de opleiding tot GZ-psycholoog en in het kader van de SKJ-registratie. Als registersupervisor bij het NIP zijn zowel (ontwikkelings-) psychologen als orthopedagogen welkom in het kader van supervisietrajecten. Voor een landelijke zorgaanbieder is hij regiebehandelaar en schematherapeut.
Leerdoelen:
De studiebelasting voor deze training is twee lesdagen en in totaal 12 uren. De lesdagen starten om 9.30 uur en eindigen om 16.30 uur.