Basistraining hoogbegaafdheid
Steeds vaker komen jeugdprofessionals in aanraking met hoogbegaafdheid bij kinderen en jongeren. Door mogelijke problematiek is de begaafdheid niet altijd zonder meer te herkennen. Het belang is evenwel evident: een (h)erkend (hoog)begaafdheid kind is een gelukkig (hoog)begaafd kind.
In deze training wordt aan de hand van casuïstiek duidelijk wat hoogbegaafdheid is, hoe je het herkent en welke aanpak helpt. Er is zowel aandacht voor hoe om te gaan met de jeugdige als met ouders en hoe en waarom het goed is om onderwijs te betrekken.
Leerdoelen:
- Wat is hoogbegaafdheid?
- Hoe herken ik het in de praktijk?
- Welke zorgvragen hebben hoogbegaafden en hun ouders?
- Hoe kan hoogbegaafdheid verhuld worden door (welke) problematiek?
- Hoe bouw je een goed contact op met een hoogbegaafde jongere?
- Wat is belangrijk in de zorg bij hoogbegaafdheid?
Leeruitkomsten
Na afloop van deze training heb je kennis van hoogbegaafdheid en weet wat hoogbegaafde jongeren onderscheid van andere jongeren. Ook is duidelijk hoe problematiek de hoogbegaafdheid kan verhullen en waarom specialistische zorg noodzakelijk is. Je weet welke aanpak en instelling bij de zorgprofessional helpend is om goed te kunnen samenwerken met ouders en de jeugdige en hoe de zorgvraag te verduidelijken om passende zorg te kunnen inzetten.
Trainer: Priscilla Keeman
Priscilla Keeman is arbeids- & organisatiepsycholoog en levenslooppsycholoog. Haar deskundigheid over hoogbegaafdheid heeft is zowel persoonlijk als professioneel. Priscilla verzorgt sinds 2014 trainingen en lezingen over hoogbegaafdheid en onderpresteren. Daarnaast verricht zij intelligentie- en psychologisch onderzoek en begeleid zij ouders en jongeren.
Meld je nu aan voor de Bijscholingsdag
Wil jij deze training volgen? Meld je dan nu aan voor de Bijscholingsdag! Aanmelden doe je via de button hieronder.