Webinar Samen rapporteren

 19,99

Rapporteren is een vast onderdeel van je takenpakket als jeugdhulpverlener, maar hoe betrek je jouw cliënt hierbij en wat is de meerwaarde daarvan? Onze jeugdconsulent Mylou legt je in deze korte webinar uit waarom jij samen met jouw cliënt zou moeten rapporteren, hoe je dat zo goed mogelijk doet en ze geeft je daarbij een handig format om dit aan te pakken.

 19,99

Webinar Jeugdwet Actueel: Lunch & Leer – Algemene Voorziening Jeugdwet

De Jeugdwet is een dynamische wet. Nieuwe inzichten, rechterlijke uitspraken of politieke besluitvorming kunnen leiden tot aanpassingen in de Jeugdwet. Het is aan jou de taak om op de hoogte te zijn van de laatste wijzigingen. Deze sessie helpt jou jouw kennis op dit vlak altijd actueel te houden. In de sessie van 3 mei 2024 ging Wim Peters in op een uitspraak over een bezwaar tegen een besluit van de gemeente over het uitvoeren van de jeugdwet via een algemene voorzieining.

E-learning Voed je kennis! (Over eetstoornissen)

Als een eetstoornis (vermoedelijk) wordt gesignaleerd is het belangrijk om over de kennis en kunde te beschikken om de persoon met een eetstoornis te begrijpen en goed te kunnen begeleiden. Deze webinar is erop gericht om eetstoornissen beter te leren begrijpen, waardoor er meer bewustzijn ontstaat bij de betrokkenen. Het doel is om theoretische kennis aan te leren.

Trauma bij kinderen: samen herstellen na geweld

De training ‘Veerkracht bij kinderen: samen herstellen na geweld’ geeft uitleg over de methodiek ‘Veerkracht’ die wordt gebruikt binnen de vrouwenopvangcentra, om kinderen te begeleiden in het navigeren van onveilige situaties die zij hebben meegemaakt, of zelfs nog steeds meemaken. Er zijn veel discussies over de juiste aanpak van trauma: vooral wanneer therapie/coaching moet worden ingezet en hoe belastend of helpend dat mogelijk zou zijn. De visie vanuit Veerkracht stelt stevig: kinderen zijn dusdanig veerkrachtig dat zij in staat zijn om te herstellen van trauma(tische gebeurtenissen), ook als er veel is gebeurd.